kecewa..

morning people...

mood hari ini adalah kecewa.i letak warna biru tu kat perkataan kecewa sebab i x suka warna biru.lalu dia adalah sinonim ngan perkataan kecewa. i sedih sangat2 sebab usaha i membuat trifle dan cita2 untuk menayangkan my version of trifle disini terpaksa dikuburkan untuk kali ini...

kesahnya berbunyi begini>>>

i bukanlah pertama kali nak cuba buat trifle sebab itu kekecewaan yang dialami ini adalah berkuasa ganda 13..tapi sebelum ini i x pernah guna custard and jelly for my trifle..usually pakai agar2 biasa je untuk top layer tu..

i got the new recipe from a friend, my opismet..oleh kerana sangat tergoda dengan trifle yang tok guru buat, i pun nak cuba laa buat for my kenduri esok..

so, setelah membeli segala bahan2 keperluannya, i buat ler mengikut segala tunjuk ajar and resepi yang diberi oleh tok guru i itu tadi..tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...hasilnye sangat menyeramkan okkk..pagi tadi, i check kat dalam peti ais, bahagian custard tu masih belum memejal..hukhuk..

why???why this happen to me??????

actually dari semalam pun i heran tengok bahagian custard tu, sebab x keras2 lagi walaupun i punyer jelly dah mengeras dalam periuk..maka dengan sebab jelly sudah mengeras, tapi custard belum keras, i tetap tuangkan jelly atas lapisan buah and custard yang belum memejal itu.maka these 2 layers jadik macam bercampur and sungguh tidak menyenangkan hati Chef Dina ini...hukhuk..sedih sedih...

setelah dipostmortem dengan tok guru pagi tadi, i rasa kesalahan tu mungkin berlaku sebab custard x betul2 mendidih seperti yang sepatutnya kot..boleh plak laa ilmu tang tu tercicir..

jadi, apekah kesudahan 3 mangkuk besar trifle itu?????

kita sama2 nantikan pada episod yang akan datang yer...
sob...sob...

tatatititutu